Jul*

Ja snart är det jul kan man säga eller julkännslan kommer snart. Det är ju inte mitt starkaste ämne om man säger så. Har aldrig gillat julen den suger, förra året va nog den bästa för att jag hade Putte som fick mig lee. Ska förklara min jul som den alltid har vart.

Börjar med att man vaknar får paket på morgonen nått litet då. Sen går man ner äter lite segar genom hela dagen slår in de sista paketen sen skäller mamma för att man inte har fixat allt och för att hon e stressad. Mamma och Markus kollar på kalleanka jag sitter vid datorn för det finns inget värre än kalleanka äter lite godis och ba väntar. Sen äter vi la lite jul mat sen kommer "tomten" vi får paket man ska se glad och lycklig ut när alla igentligen e as sura och tycker det är tråkigt för att de inte får de det önskar sig eller för att man råkar säga nått. Vi öppnar paketen säger tack går upp och lämnar paketen. Sen hör man en arg röst som ropar: Jaha när jag ni till gunnilla och kjell!

Man svara nu vilken tid och hur sen åker jag och markus till M&M där typ kanske om vi har tur Patrik Peter Henke olle och Mao är. Vi äter enu en gång och alla e stressade och för det mesta sura för att min mor e som hon e ( hon åker inte med till M&M ). Sen kommer "tomten" igen vi öppnar paket, sen spelar vi ett spel med julklappar kanske kommer nått skratt då och då annars sitter alla tysta. Kvällen slutar alla säger hejdå och går (Y) AS KUL!

Jag hatar jul! och börjar få lite panik och ångest nu när det närmar sig. Vet nämligen inte hur det kommer bli denna jul efter som jag bor hos Marie men har önskat mig en resa men kommer ju knapast va borta över jul för vem av mina vänner skulle vilja missa ju. Så kommer la sitta och deppa för att man har en sån tragisk och sönder sliten familj. Jag vill bli äldre ha barn och fira en undetbar jul som jag drömt om.

Klart att jag älskar min Mormor och Morfar men julen har bara dåliga minnen för mig, och e rädd för att bli själv denna jul. Nu orkar jag inte skriva och förklara mer för detta va tydligen väldigt kännsligt för mig känner att tårarna snart kommer. Men jag hoppas att ni älskar julen och får den bästa ni någonsin haft detta år :)

Bild från förra julen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0